Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання
Оцінюваннянавчальнихдосягненьучнів з трудового навчанняздійснюється у двох аспектах: оцінюєтьсярівеньоволодіннятеоретичнимизнаннями та якістьпрактичнихумінь і навичок, тобтоздатність до застосуваннявивченогоматеріалупід час виконанняпрактичнихробіт. Критерії, за якимиздійснюєтьсяоцінюваннянавчальнихдосягненьучнівмаютькомплексний характер. До них належить: рівеньзастосуваннязнань та умінь в практичнійроботі; уміннякористуватисярізними видами конструкторсько-технологічноїдокументації та іншимиджереламиінформації; дотриманнятехнічнихвимог у процесівиконанняробіт (якістьвиробу); умінняорганізовуватиробочемісце і підтримувати порядок на ньому в процесіроботи; рівеньсформованостітрудовихприйомів і уміньвиконуватитехнологічніоперації; дотримання правил безпечноїпраці та санітарно-гігієнічнихвимог; дотримання норм часу на виготовленнявиробу; рівеньсамостійності у процесіорганізації і виконанніроботи (плануваннятрудовихпроцесів, самоконтроль і т.п.), виявленняелементівтворчості.
Рівеньнавчальнихдосягненьучнів Бали Критеріїоцінюваннянавчальнихдосягненьучнів
І. Початковий
1 Учень (учениця) може розпізнавати деякі об’єкти вивчення (матеріали, моделі, схеми тощо) та називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки при роботі в навчальних майстернях
2 Учень (учениця) описує деякі технологічні об’єкти; розпізнає інструменти та обладнання для виконання практичних робіт
3 Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнаний з деякими технологічними поняттями); може використовувати за призначенням робочі інструменти та обладнання
II. Середній
4 Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються технологічних об’єктів; виконує елементарні прийоми роботи інструментом
5 Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя; може виконувати окремі операції; дотримується послідовності виготовлення виробу; володіє прийомами роботи інструментом
6 Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу; дотримується технології виготовлення виробу; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання , що стосуються певних етапів проектної діяльності
III. Достатній
7 Учень (учениця) самостійно і логічно відтворює фактичний і теоретичний матеріал; виконує практичну роботу відповідно до інструкцій вчителя; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання , що стосуються усіх етапів проектної діяльності
8 Учень (учениця) виявляє розуміння навчального матеріалу, наводить приклади; може самостійно обирати конструктивні елементи виробу; раціонально організовує робоче місце
9 Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує набуті знання і уміння у стандартних ситуаціях; може самостійно та обґрунтовано обирати конструктивні елементи виробу
IV. Високий
10 Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями та уміннями і застосовує їх у нестандартних ситуаціях; з допомогою учасників проекту і учителя проектує та виконує всі види запланованих робіт
11 Учень (учениця) володіє глибокими знаннями і навичками з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, знаходить і аналізує додаткову інформацію; самостійно проектує та виконує всі види запланованих робіт, допускаючи при цьому незначні відхилення у технологічних операціях
12 Учень (учениця) має системні знання та навички з предмета, свідомо використовує їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно проектує та виконує, використовуючи відповідні технології, всі види запланованих робіт
|